Головна
Реєстрація
Вхід
П`ятниця
18.07.2025
15:34
Вітаю Вас Гість | RSS
     Сайт      
вчителя історії та правознавства
 НВК с.Наддністрянське
 Данець Надії Олексіївни

Меню сайту

Категорії розділу
уроки [16]
календарно-тематичне планування [8]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 4

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

 Каталог статей 
Головна » Статті » уроки

Історія 5 кл.

Урок 3

Тема уроку.                          Галицько – Волинська держава. Монгольська навала.

Мета уроку:                        з’ясувати передумови створення Галицько-Волинської

                                              держави;                                                                                      

                                              охарактеризувати діяльність Романа Мстиславовича та Данила

                                               Романовича;

                                               розвивати вміння описувати історичних діячів, працювати з

                                               атласом та контурною картою ;вдосконалювати

                                               вміння працювати в  малих групах;

                                               виховувати патріотизм на прикладах героїчної

                                               боротьби наших предків  за свою незалежність і

                                               свободу, повагу до історичного минулого

                                               народу.

Обладнання:                         підручник, карта «Боротьба народів Київської Русі

                                               проти іноземних  поневолювачів; портрети князів,

                                               картки для роботи в групах, уривки з  літературних творів.

Тип уроку:                            комбінований .

 

                                                                       ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап уроку.

Учитель. Сьогодні ми разом з музою історії Кліо вирушимо в подорож до нової країни – Галицько-Волинської держави

Актуалізація опорних знань.

Гра «Про кого і що написано в документах»

  1. «Цей іконописець навчався у візантійських майстрів.  Був майстром мозаїки, лікарем та ювеліром» (Аліпій).
  2. Билися день, билися другий; третього дня під полудень упали стяги Ігореві...»  (1185 р.

                                                       Про похід Ігоря проти половців)

  1. Сучасники цю церкву називали мармуровою. (Десятинна церква)
  2. «Стіни виграють золотом мозаїки набраних зі смальти177 кольорових відтінків…»

                                   (Софійський собор).

  1. «Її знають і чують в усіх кінцях землі». (Київська Русь-Україна)

ІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Повідомлення теми і мети уроку
  2. Мотивація навчальної діяльності.

Розповідь вчителя.

Князівські міжусобиці знекровили Київську Русь. Донедавна міцна і єдина, вона поділилася на окремі самостійні князівства-землі: Київську, Переяславську, Чернігово-Сіверську, Подільську, Волинську та інші.

            З часом серед князівств виділилися Галицьке та Волинське. З ініціативи волинського князя Романа Мстиславовича у 1199 році відбулося об’єднання цих князівств.  У 1201 р. Роман Мстиславович зайняв Київ. Так після занепаду Київської держави на території України виникла нова держава – Галицько-Волинська.

  1. Робота з підручником.

Вправа «Дерево пізнання»

Знайти відповіді на питання: (ст. 62)

  1. Коли загинув Роман Мстиславович?
  2. Яке місто стало столицею за Данила Романовича?
  3. Коли було закладено будівництво м. Львів?
  4. В якому історичному документі описано період князювання Данила Галицького?

 

  1. Робота з картою та атласом.
  1. Назвати держави з якими межувала Галицько-Волинська держава.
  2. Позначте на контурній карті Галицько-Волинську державу та головні міста.
  1. Монгольська навала .

Вправа «Кращий оповідач»

(прочитати пункт «О, лиха ти, честь татарська!» Хто найкраще розкаже зміст прочитаного)

Робота з термінами.

Ярлик, Золота Орда, підданство, скіпетр, баскак.

Нашестя Монголів на Русь.

Робота з уривком з художнього твору.

«Рано в кінці листопада цього страшного року задзвонив вічовий дзвін. Він дзвонив уперто, наполегливо, своїм дзвоном піднімаючи горожан, закликаючи йти не гаючись на майдан перед собором св.Софії. Всі зібрались на пагорбі, з якого відкривався вид на дальні простори степів. Там, у далечині, звідки виходить сонце, були видні чорні дими. – Що це очерет горить? – запитували одні. – Ні це татари гріються біля вогнища, - відповідали інші».

Запитання.

  1. Про які  події розповідається в уривку?
  2. Про яке місто говориться в уривку?
  3. Чи знаєте ви , яка подальша доля цього міста?

Самостійна робота з контурною картою.

Позначити на контурній карті землі, які були завойовані монголо-татарами.

 

 

ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Гра «Знайди зайве».

А) Селяни, ремісники, торговці, ченці;

Б) спис, лук, стріла, рало;

В) ікона, Євангеліє, ідол, іконостас.

                       2. З даних букв скласти слово:

                             СЛІВА   (до кордонів цієї річки простягалися кордони

                           Галицько-Волинської держави);

                            НОРМА   (відомий Галицький князь).

  1. Знайти визначення історичного поняття.
  1. Азія                                             
  2. Кочовики
  3. Данило
  4. Батий
  5. Орда
  6. Золота Орда
  7. Сарай-Бату
  8. Ярлик
  9. Баскак

Конкурс «Швидкісна естафета»

Умови проведення:  вибрати роздруковані на картках визначення та прикріпити їх у правильній відповідності до понять, які написані на дошці.

Завдання для 1 команди:

Династія – кілька монархів одного роду; Орда – військо монголо-татар; Ізгой – особа поставлена поза своєю соціальною групою; Ярлик – грамота на князювання, що видавав хан руським князям;

Завдання 2 команді:

Експансія – загарбання чужих територій; Золота орда – держава, заснована ханом Батиєм у пониззі Волги; Вотчина – земельна власність , яку можна заповідати, продавати; Баскак – золотоординський намісник, що відав збиранням данини.

          

IV .      Підсумок уроку.

Оцінювання знань учнів.

Заключне слово учителя.

V. Домашнє завдання.

Опрацювати матеріал в підручнику с. 55 – 60; підготувати цікаві повідомлення про галицько-волинських правителів; скласти кросворд по темі уроку (на вибір).

Категорія: уроки | Додав: dan (15.09.2016)
Переглядів: 261 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar

Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Copyright MyCorp © 2025
    Безкоштовний хостинг uCoz